11 nap borünnep

Gráf: A válság ellenére több pénz jut a borászatra

2010. január 29. - borfesztival



Fajtaszerkezet-váltással, új telepítésekkel és a magyar borászat versenyképessé tételével oldhatók csak meg az ágazat legfontosabb problémái.

 

Gráf József mindezt azon a nagyrédei mezőgazdasági fórumon mondta, amelynek fő témája a szőlészet és a borászat helyzete volt. A földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter hangsúlyozta: az Európai Unióban nagy verseny kellős közepébe kerültünk, ahonnan csak a költségek leszorítása és az eredményes munka lehet a kivezető út.

– A válság miatt a mezőgazdaságban jelenleg a pénzhez jutás, a finanszírozás a legnagyobb gond, mert a bankok ez irányú hajlandósága erősen csökkent. Ennek megváltoztatásáért már jó ideje tárgyalunk a pénzintézetekkel – tette hozzá Gráf József.
A földművelésügyi miniszter szerint a válság ellenére a megkezdett beruházások jól haladnak. A hét évre szóló 1300 milliárd forintos támogatásnak már több mint a felét odaítélték a gazdálkodóknak.

A pénzből több mint kétezer állattartó telep épül, korszerűsödik, évente 1500–2000 hektár új szőlőtelepítés zajlik, és jelentősek a gépi beruházások is. A tárcavezető úgy véli, az elmúlt tíz évben a mezőgazdasági ágazatok közül a borászat fejlődött a legjobban. Ezt igazolja, hogy jelenleg 16 milliárd forintért újítanak fel, illetve meg több borászatot az élelmiszeriparon belül.

A miniszter azt ígérte, a jövőben mintegy 24 milliárd forintot fordítanak a borászati technológia korszerűsítésére, emelve ezzel a magyar borok minőségét. A közösségi bormarketing megmaradásáért Gráf József szerint a borászoknak is jobban együtt kell működniük. Mint mondta: a promócióra már tavaly is rendelkezésre állt a pénz, de a termelők egy évig vitatkoztak azon, mely borokat kellene reklámozni, melyek kerüljenek piacra.

– Sok részérdeket kell tisztázni, hiszen vannak az él- vagy neves borászoknak, a közép nagyságrendű termelőknek és az asztalibor-típusok termelőinek is elvárásaik. Úgy látom, hogy eddig a szakmai szervezetek között lévő vita volt az, ami akadályozta a pénzek célszerű felhasználását, pedig évente egymilliárd forint áll rendelkezésre a bormarketingre – vélekedett a miniszter.

 


Forrás: heol.hu

 

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

A bejegyzés trackback címe:

https://borfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr851711874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.