11 nap borünnep

XXI. Szegedi Borfesztivál

Egymilliárd forint jut 2011-ben bormarketingre

2011. február 24. - borfesztival

Körülbelül egymilliárd forint jut 2011-ben bormarketingre, amelynek rendszerét a Bormarketing Bizottság át szeretné alakítani – mondta a bizottság elnöke szerdán Szekszárdon.

 

 

Geönczeöl Attila a szekszárdi hegyközség Mátyás napi borünnepén arról számolt be, hogy jelenleg 596 millió forint szabadon felhasználható keret áll a bizottság rendelkezésére, 320 millió forint pedig már lekötött forrás. A literenként 5, illetve 10 forintos forgalomba hozatali járulékból származó, várhatóan egymilliárd forintos idei kerettel kapcsolatban megjegyezte: ez megegyezik a Borsodi Sörgyár marketingre fordított összegével. A jelenleg 12 taggal működő, egyébként 13 fős bizottság elnöke az eddigi döntésekről elmondta: a tél végi vörösborkampányra 80 millió forintot, a Duna Borrégió imázskampányára 64 millió forintot szavaztak meg. A régiós népszerűsítést szolgáló kisprojektekre 125 millió forintot hagytak jóvá, az idei nemzetközi kiállításokon való megjelenést 93 millió forinttal támogatja a bizottság.

Két projekt - a 80 millió forintos tavaszi fehérborkampány, valamint az 50 millió forintos borszerda elnevezésű akció - lebonyolítását újra tárgyalják - fűzte hozzá. Geönczeöl Attila szólt arról, hogy a bormarketing rendszerének átalakítására vonatkozó javaslattal fordult a vidékfejlesztési miniszterhez. A jelenleg kétszereplős, az Agrármarketing Centrumot (AMC) és a bizottságot tartalmazó rendszerből hiányzik egy operatív munkát végző iroda, ennek létrehozását javasolják - tette hozzá. A bizottsági elnök úgy vélte: az Agrármarketing Centrum inkább "kifizetőhely", mint marketingiroda, amely 3-4 külső marketing ügynökséget bíz meg a munkákkal. A tél végi vörösborkampány esetében a szakmai felügyelet hiányát rótta fel az AMC-nek. A szakember kitért arra, hogy a sikeres bormarketinghez jelenleg hiányoznak a friss piaci adatok, ágazati információk, valamint egyes szakemberek szerint a 2009-2013-as közösségi bormarketing stratégia is elavult.

A bejegyzés trackback címe:

https://borfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr152686853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása