Ennyi erővel akár saját borainkat is osztogathatnánk az érdeklődőknek - mondják elkeseredett hazai borászok, akiknek a palackonkénti nyolc forintos befizetéséből az állami bormarketing Kft. állítólag külföldi nedűket reklámoz.
Fel van háborodva Lengyel Zoltán MDF-es, (hivatalosan független) parlamenti képviselő. Azt mondja, a hazai borok népszerűsítésére 2005-ben létrehozott Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. az általa szervezett „felzárkóztató” képzésen külföldi borok reklámoz, ráadásul mindezt a magyar termelők által palackonként befizetett nyolc forintjaiból teszi.
„Abszolút nem tisztult a kép” - újságolja felháborodottan Lengyel Zoltán, aki múlt héten szólította fel az Bormarketig Kft-t, illetve az ágazatért tágabb értelemben felelős Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumot (FVM), hogy tisztázza, mire költi a hazai termelők pénzét a nonprofit cég.