11 nap borünnep

XXI. Szegedi Borfesztivál

Rossz marketing keseríti a jó magyar bort?

2011. február 23. - borfesztival

Rendkívül befogadó piac a tengerentúli, a magyar borok mégsem jelennek meg Amerikában. A magyar borok kitűnőek, a borászok felkészült, jó szakemberek de mégsem sikerül a világhódítás, állítja egy bormarketinggel foglalkozó szakember. Szerinte a sikertelenségnek éppen a borászok az okozói. Nincs megfelelő stratégiájuk, nem értenek az reklámhoz, az értékesítéshez, nincs kapcsolatrendszerük, mégsem alkalmaznak marketinggel foglalkozó szakembereket.

Magyarországon kiváló borok készülnek, de ezt igazából csak mi tudjuk. Az összfogyasztásban és értékben világelső amerikai borpiacon például gyakorlatilag ismeretlen a magyar bor. Az évente nagyjából 3,5 milliárd palackot forgalmazó piac meghódításáról tartottak szakmai tanácskozást Pécsett.

A rendezvényt George Pataki, New York állam volt kormányzója nyitotta meg, aki szerint a nagy hagyományokkal rendelkező, kiváló magyar boroknak helye van az Egyesült Államok üzleteinek polcain. Az amerikaiak rendkívül nyitottak minden új termék kipróbálására, csak megfelelő előkészítés és jól átgondolt marketingstratégia kell a bevezetéshez – tette hozzá.

Bock József villányi borász is azt mondja, a cél, hogy a kiváló magyar borok ne a polcok alján bújjanak meg, hanem megkapják az őket megillető helyet, ám ehhez stratégia kell, a magyar borászok pedig ehhez nem igazán értenek. Pedig presztízskérdés lenne kikerülni például a rendkívül befogadó amerikai piacra - hangsúlyozta Tiffán Zsolt, a parlament szőlészeti és borászati albizottságának elnöke. Magyarország tele van újdonságokkal, olyam fajtákkal, amelyek csak nálunk találhatók meg, és biztosan nagy lenne az érdeklődés - tette hozzá a képviselő.

A bormarketing jelentőségét hangsúlyozta a magyar származású szakember, Monika Elling is, aki aláhúzta a piacismeret és a hosszú távú stratégia fontosságát. Elling, aki 15 éve foglalkozik bormarketingel az USA-ban, és korábban az amerikai székhelyű Magyar-Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke volt, hangsúlyozta: a mindenre nyitott amerikai fogyasztó bármit kipróbál, de ha csalódik, akkor nem próbálkozik újra.

Általános szabály, amikor egy sokszereplős piacra szeretnénk belépni, hogy a termékeknek, így a boroknak is „túl kell teljesíteniük", azaz sokkal többet kell nyújtaniuk, mint az ár, amit fizetnek értük. Tévhit, hogy csak az olcsó borokkal lehet piacot hódítani, az átlag palack ár a világon az USA-ban és Japánban a legmagasabb, és az elmúlt években éppen a magasabb árkategóriájú borok fogyasztása nőtt a legnagyobb mértékben - hangsúlyozta a szakember.

A bejegyzés trackback címe:

https://borfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr992682499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása